Zastávka Litoměřice město byla postavena v dnešní Jarošově ulici. Budova jedné z nejhonosnějších výpravních budov Rakouské severozápadní dráhy v Čechách byla otevřena 20. 5. 1884, více než deset let po zahájení provozu v roce 1874 na přímé jednokolejné trati z Vídně do sousedního Německa.
V důsledku zdvoukolejnění tratě v letech 1957–1960 byla zastávka zrušena. Budova zůstala v majetku Českých drah, které ji posléze nabídly do dražby. Od března 2013 je budova zastávky v soukromých rukou. Je rozdělena na část bytovou, část pronajatou firmě Norská móda a část kavárny Káva s párou. Ta byla budována se snahou přiblížit se zachovalým dobovým fotografiím budovy. Část zazděných sloupů původního nástupiště byla vyňata, restaurována a je použita na předzahrádku kavárny. Velkou zásluhu na designu kavárny mají kromě majitelů manželů Plíhalových, kteří trvali na zachování prvků železnice, také designéři – manželé Monika a Michael White.
V parčíku před budovou stojí od května 2014 parní lokomotiva z roku 1897. Součástí zahrady je také modelová železnice s dominantami města Litoměřic a samozřejmostí jsou i upravené parkovací plochy. V těsném sousedství se nachází Kaple sv. Jana Křtitele. Od budovy je nádherný výhled na Radobýl, Dómský pahorek, litoměřické biskupství a na parkány José Rizala, které byly impulsem pro vznik kavárny. Rekonstrukce bude definitivně dokončena v roce 2017.
- Realizace: květen 2013 – prosinec 2017
- Iniciátor: Manželé Plíhalovi
- Investor: Ing. Miroslav Plíhal st.
- Další partneři: Designérka Monika White, Architekt Michael White, Truhlář Lubomír Ponocný
- Projektant: Roman Pelech
- Realizační firma: Stavební firma - Vladimír Vrabec









 Proměny 2025
 Proměny 2025 Proměny 2024
 Proměny 2024 Proměny 2023
 Proměny 2023 Proměny 2022
 Proměny 2022 Proměny 2021
 Proměny 2021 Proměny 2020
 Proměny 2020 Proměny 2019
 Proměny 2019 Proměny 2018
 Proměny 2018 Proměny 2017
 Proměny 2017 Proměny 2016
 Proměny 2016 Proměny 2015
 Proměny 2015