header-nadrazi header-podvecery header-cestami proměn  |  FB YouTube stažený soubor en

Stanici otevřela 10. ledna 1874 společnost Rakouská severozápadní dráha (ÖNWB) při zprovoznění trati z Hradce Králové do Lichkova. V říjnu téhož roku byla dokončena spojka na nové nádraží z Ústí nad Orlicí, na trati mezi Prahou a Olomoucí, do Letohradu. Autorem jednotné podoby stanic pro celou dráhu byl architekt Carl Schlimp. Projekt společnosti Místní dráha Doudleby-Vamberk-Rokytnice spojil 15. října 1906 Doudleby s Rokytnicí v Orlických horách.
Osobní nádraží je místem, ze kterého místní obyvatelé odjíždějí za prací, do školy nebo za zábavou do větších měst. Aby byl zajištěn komfort pro všechny cestující a budova mohla sloužit dalším generacím, bylo nezbytné přistoupit k rozsáhlé rekonstrukci.
Opravy se týkaly prakticky všech částí nádraží. Budova trpěla promrzáním obvodových zdí, což vytvářelo problémy pro bytovou i nebytovou část objektu. Rekonstrukci potřebovaly podlahy, stropy, střešní konstrukce a krytina, ale i celá řada dalších věcí. Vyměněny byly také výplně oken a dveří. Nově zrekonstruované nádraží je nejen funkční a příjemné na pohled, ale také komfortní pro cestující. V nádražní budově, nyní bezbariérové, mohou lidé využít čekárnu, která je v chladném období vytápěná, a také vestavěné toalety.

  • Období realizace proměny: únor 2019 – duben 2020
  • Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
  • Investor: Správa železnic, státní organizace
  • Projektant: Ing. Vladimír Jeníček
  • Realizační firma: Společnost Doudleby nad Orlicí – společníci GJW Praha spol. s r.o. a Elektrizace železnic Praha a.s.
  • Autor fotografií: Správa železnic

Webové stránky proměny
Facebook proměny 

Na mapě zobrazeno 0 proměn
Proměny 2015
Proměny 2016
Proměny 2017
Proměny 2018
Proměny 2019
Proměny 2020
Proměny 2021

Plánování trasy