Na železniční trati České Velenice – Veselí nad Lužnicí stojí výpravní budova Majdalena. V katastru obce se kromě stanice (do roku 2005 nesoucí název Chlum u Třeboně, původně Chlumec-Pilař) nachází také stejnojmenná zastávka. Provoz zde začal v roce 1851.
Vzhledem k významu a umístění budovy se Správa železnic, s. o. rozhodla neotálet s opravami. Za cíl měly dosažení reprezentativního vzhledu a zajištění dobrého stavebnětechnického stavu budovy osobního nádraží. Budova se rozzářila díky novým omítkám s fasádním nátěrem i vyměněné střešní krytině. Orientaci usnadní inovovaný systém tabulí a prosvětlených hodin. V rámci udržovacích prací dostalo nádraží také nový mobiliář (lavičky, květináče či koše).
V rámci celkové opravy nádražní budovy došlo současně ke zvelebení přilehlého provozního objektu a k opravě zpevněných ploch. Nově vznikla parkovací místa a je zde umístěn i kolostav. Celkově je rekonstrukce přínosem nejen pro drážní zaměstnance, ale především pro cestující. Tato lokalita je v průběhu sezóny díky nedalekému městu Třeboň a rovněž díky turistickým a cyklistickým stezkám v okolí velmi vyhledávaným místem.
- Období realizace proměny: říjen 2019 – červen 2020
- Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
- Investor: Správa železnic, státní organizace
- Projektant: Ing. Josef Sauko
- Realizační firma: EDIKT a.s.
- Autor fotografií: Správa železnic
Webové stránky proměny Správa železnic, s.o.
Facebook proměny 



















 Proměny 2025
 Proměny 2025 Proměny 2024
 Proměny 2024 Proměny 2023
 Proměny 2023 Proměny 2022
 Proměny 2022 Proměny 2021
 Proměny 2021 Proměny 2020
 Proměny 2020 Proměny 2019
 Proměny 2019 Proměny 2018
 Proměny 2018 Proměny 2017
 Proměny 2017 Proměny 2016
 Proměny 2016 Proměny 2015
 Proměny 2015