Nový Bydžov je původně královské město, nacházející se asi 30 km západně od Hradce Králové. Po okraji města vede železniční trať Chlumec nad Cidlinou – Trutnov. Na tétotrati můžeme spatřit skoro totožnou výpravní budovu v obci Ostroměř, oběstavby navrhl architekt Carl Schlimp. Výpravní budova v Bydžově byla pravděpodobně postavena v roce 1870. Během 150 let prošlo okolí budovy řadouzměn – přistavování okolních budov, prodloužení peronního přístřešku idemolice okolních budov.
Úkolem bylo zachovat historický vzhled budovy,a především zlepšit komfortbezbariérovosti pro cestující sezhoršenými schopnosti pohybu.Práce začaly 18. října roku 2018 a ukončeny byly koncem roku 2019. Během tohoto období byl budově obnoven historický vzhled fasády a také proběhly opravy tesařských konstrukcí, jak na střešních konstrukcích, tak na stropních trámech. Stavební práce také zahrnovaly ubourání bývalých skladů a veřejných WC pro cestující, které jsou nově přemístěny do výpravní budovy. Byl docílen lepší komfort pro zaměstnance SŽDC a ČD.
Osobní nádraží se nachází na kraji města hned vedle nedávno vybudovaného autobusového terminálu. Cestující si mohou zpříjemnit čekání na svůj spoj v nově vybudovaném parku. Historický vzhled budovy zůstal zachován díky pískovcové fasádě. Během rekonstrukcenebylo zapomenuto na komfort cestujících. Budova je vybavena bezbariérovým přístupem, vytápěnou čekárnou a novými vestavěnými veřejnými toaletami.
- Realizace proměny: říjen 2018 – prosinec 2019
- Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
- Investor: Správa železnic, státní organizace
- Projektant: Ing. Jiří Mareda
- Realizační firma: „MARHOLD + Chládek a Tintěra – ON Nový Bydžov“










 Proměny 2025
 Proměny 2025 Proměny 2024
 Proměny 2024 Proměny 2023
 Proměny 2023 Proměny 2022
 Proměny 2022 Proměny 2021
 Proměny 2021 Proměny 2020
 Proměny 2020 Proměny 2019
 Proměny 2019 Proměny 2018
 Proměny 2018 Proměny 2017
 Proměny 2017 Proměny 2016
 Proměny 2016 Proměny 2015
 Proměny 2015