Výpravní budova ve Strážnici je poprvé zmiňována roku 1887 v souvislosti se zahájením provozu na trati č. 343 z Veselí nad Moravou do Sudoměřic nad Moravou. V roce 2006 proběhla větší rekonstrukce, která zahrnovala opravu fasády a také obnovu okrasných prvků s folklorními motivy. Oprava střešní krytiny a klempířských prvků následovala v roce 2015.
Poslední velká oprava, která začala v červnu 2019, se soustředila jak na zachování historického vzhledu budovy, tak zvýšení komfortu pro cestující. Podstatné bylo především zlepšení dostupnosti zázemí pro veřejnost, zejména toalet a úschovny kol. Kromě bezbariérového přístupu došlo k opravám poškozených prvků zastřešení nad vchodem, byly provedeny i výměny vstupních dveří v provedení z dřevěného masivu. Díky závěrečné kompletní opravě fasády, jednotnému nátěru a provedení ozdobných prvků je zvýrazněna folklorní tématika regionu.
Současný vzhled a stav výpravní budovy Strážnice odpovídají současným potřebám moderního a funkčního objektu, sloužícího široké cestující veřejnosti. Přičemž je zachována návaznosti na historický ráz a folklorní tradice místního regionu.
- Období realizace proměny: červen 2019 – červen 2020
- Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
- Investor: Správa železnic, státní organizace
- Projektant: Ing. Adrián Tomčala – ATOM ATELIER s.r.o.
- Realizační firma: MSO servis spol. s r.o.
- Autor fotografií: Správa železnic, státní organizace
Webové stránky proměny Správa železnic, s.o.
Facebook proměny












 Proměny 2025
 Proměny 2025 Proměny 2024
 Proměny 2024 Proměny 2023
 Proměny 2023 Proměny 2022
 Proměny 2022 Proměny 2021
 Proměny 2021 Proměny 2020
 Proměny 2020 Proměny 2019
 Proměny 2019 Proměny 2018
 Proměny 2018 Proměny 2017
 Proměny 2017 Proměny 2016
 Proměny 2016 Proměny 2015
 Proměny 2015