header-floriade header-podvecery header-nadrazi header-cestami proměn  |  FB YouTube stažený soubor en

Vznik železniční stanice Nové Město na Moravě se datuje do roku 1905, kdy byla zprovozněna jednokolejná regionální trať Žďár nad Sázavou – Tišnov. Trať, v současnosti v jízdním řádu označená číslem 251, prochází malebnou krajinou Českomoravské vrchoviny. Stanice je hojně využívána místními obyvateli, turisty, sportovci a sportovními fanoušky. Turisticky atraktivní oblast nabízí v zimních měsících vyznavačům běžeckého lyžování velké množství tras a významné sportovní akce pořádané v blízké Vysočina Aréně lákají fanoušky z celé republiky i zahraničí.
Právě plánované konání Mistrovství světa v biatlonu 2013 bylo impulsem pro zahájení přípravy rekonstrukce výpravní budovy a stavby autobusového terminálu v Novém Městě na Moravě. Společnost ČD, a.s. zadala v r. 2010 vypracování projektu brněnskému architektonickému ateliéru KNESL+KYNČL s.r.o, jenž projektoval i autobusový terminál. Architekti tak mohli komplexně řešit návaznosti jednotlivých částí terminálu. Od rekonstrukce se očekávalo celkové zlepšení technického stavu budovy a zkvalitnění provozního zázemí drážního personálu a veřejně přístupných prostorů.
Významné změny se dočkal vnější vzhled budovy. Byly ubourány přístavby a objekt se tak přiblížil původnímu vzhledu z počátku minulého století. Sedlové střechy vedlejších provozních objektů byly sníženy a zakomponovány do linie s rekonstruovaným přístřeškem nad krytým nástupištěm.
Nové Město na Moravě významně přispělo k rekonstrukci výpravní budovy vybudováním hygienického zázemí pro veřejnost.
V neposlední řadě a nemalou mírou k celkovému přerodu stanice v moderní dopravní uzel přispěla společnost SŽDC, s. o., která současně s výstavbou autobusového terminálu provedla přestavbu staničního kolejiště a nástupišť.
V Novém Městě na Moravě se podařilo vybudovat díky vstřícnému přístupu a dobré spolupráci mezi městem a společnostmi ČD, a.s. a SŽDC, s.o. funkční a přívětivý přestupní bod mezi železnicí a autobusovou dopravou.

  • Realizace proměny: květen – listopad 2011
  • Iniciátor proměny: České dráhy, a.s.
  • Investor:
    České dráhy, a.s.
    Město Nové Město na Moravě
    SŽDC, s.o.
  • Projektant: KNESL+KYNČL s. r. o.
  • Realizační firma: Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a. s.

www.nmnm.cz

www.cd.cz/cd-online/staniceinfo.php

před nádraží Nové město na Moravě po nádraží Nové město na Moravě

Na mapě zobrazeno 0 proměn
Proměny 2023
Proměny 2022
Proměny 2021
Proměny 2020
Proměny 2019
Proměny 2018
Proměny 2017
Proměny 2016
Proměny 2015

Plánování trasy