header-nadrazi header-podvecery header-cestami proměn  |  FB YouTube stažený soubor en

Stanici otevřela 16. ledna 1869 společnost Česká severní dráha (BNB) prodloužením trati zprovozněné roku 1867 z Bakova nad Jizerou a České Lípy přes Nový Bor do Rumburku. Odtud trať dále vedla ke státní hranici s Pruskem. Stavbu trati a železničních budov prováděla firma Vojtěcha Lanny dle typizovaného předpisu drážních budov BNB.
Příprava exteriérové proměny začala ihned po změně vlastníka objektu v roce 2016. Díky opravným pracem získala stanice odpovídající reprezentativní a historizující vzhled. Hlavní práce se týkaly sanace budovy proti zemní vlhkosti, opravy střešního pláště včetně tesařských konstrukcí. Kompletní obnovou prošla také fasáda, opraveny jsou kamenné sokly a šambrány oken i dveří. Na závěr došlo na obnovu přístřešku na prvním nástupišti včetně nového informačního a orientačního systému. Dnes můžeme říci, že rumburské vlakové nádraží je opět obnoveno do své téměř historické podoby. Zároveň ale splňuje moderním požadavky na vybavenost osobního nádraží.

  • Období realizace proměny: září 2019 – listopad 2020
  • Iniciátor proměny: Správa železnic, státní organizace
  • Investor: Správa železnic, státní organizace
  • Projektant: Ing. David Růža; autorský dozor Ing. Arch. Černohouz
  • Realizační firma: Chládek & Tintěra, a.s.
  • Autor fotografií: Správa železnic

Webové stránky proměny Správa železnic, s.o.
Facebook proměny

Na mapě zobrazeno 0 proměn
Proměny 2015
Proměny 2016
Proměny 2017
Proměny 2018
Proměny 2019
Proměny 2020
Proměny 2021

Plánování trasy